top of page
Search
  • Writer's pictureAMAZING UNITY AMAZING UNITY SDN BHD

Bagaimana Untuk Meningkatkan Jualan Syarikat Pengilangan Anda (Bahagian 2)

Kunci untuk mengekalkan dan mengembangkan perniagaan pembuatan anda adalah untuk meningkatkan jualan anda. Nasib baik, terdapat perubahan kecil yang boleh anda lakukan pada proses jualan anda dan pendekatan umum kepada perniagaan yang akan membuahkan hasil yang hebat.

Mari teruskan dan lihat 9 perkara yang boleh anda lakukan untuk membawa permainan jualan anda ke peringkat seterusnya.


3. Pemasaran digital


Satu bahagian utama dalam meningkatkan jualan anda adalah dengan menyelaraskan usaha jualan anda dengan pemasaran. Pemasaran digital menjadi semakin penting dalam ruang B2B, dan ia merupakan alat yang hebat untuk membawa perniagaan pembuatan anda ke peringkat seterusnya.


Terdapat beberapa pendekatan untuk pemasaran digital, tetapi pendekatan mana yang anda gunakan harus bergantung sepenuhnya pada khalayak sasaran anda. Sebagai pengilang, khalayak sasaran anda adalah perniagaan lain, tetapi untuk berjaya dengan pemasaran, anda perlu mendapatkan yang lebih spesifik daripada itu.


Jika anda belum melakukannya, adalah idea yang baik untuk membina profil pembeli yang ideal. Kembangkan strategi pemasaran anda untuk mencapai persona ini. Tidak pasti di mana untuk bermula? Lihat apa yang pesaing anda lakukan dan gunakan idea tersebut untuk membangunkan strategi yang masuk akal untuk jenama dan tawaran unik anda.


Berikut ialah beberapa pendekatan pemasaran digital umum yang boleh anda gunakan dalam strategi anda.


Pengoptimuman Enjin Carian (SEO)

Ingat tapak web dalam jenama yang kita bincangkan sebelum ini? Anda boleh menggunakan pengoptimuman enjin carian (SEO) untuk meluaskan capaian tapak web tersebut kepada orang yang mencari istilah yang berkaitan dengan perniagaan anda.


SEO berfungsi dengan mengoptimumkan tapak web anda untuk kata kunci tertentu yang dicari oleh khalayak sasaran anda. Sebagai contoh, jika anda pengeluar kasut, anda boleh menyasarkan untuk menentukan kedudukan untuk istilah seperti "pengeluar kasut terbaik" dan "cara mencari pengeluar kasut". Anda berkemungkinan bertuah lebih baik dengan lebih banyak kata kunci khusus khusus seperti "pengeluar kasut tumit tinggi" atau "pengeluar kasut lari".


Untuk hasil terbaik, anda harus mengupah pakar yang mahir dalam penciptaan kandungan SEO dan pembangunan SEO teknikal bahagian belakang. Pakar ini akan bekerjasama dengan pasukan pemasaran anda untuk menentukan kata kunci yang hendak disasarkan.


Sila ingat bahawa tapak anda yang dioptimumkan bukan sahaja harus direka bentuk untuk menjana trafik tetapi untuk menukar pembaca kepada pembeli. Gunakan seruan tindak, tangkapan e-mel dan borang hubungan yang sesuai untuk mendorong penonton ke arah yang anda mahu mereka ambil.


Pemasaran media sosial

Pemasaran media sosial adalah besar dalam dunia B2C, dan ia menjadi lebih penting dalam dunia B2B. Walaupun anda mungkin mempunyai kehadiran pada semua platform utama, adalah idea yang baik untuk memberi tumpuan pada satu atau dua platform tempat khalayak ideal anda "melepak".


Pengilang boleh membuat kedua-dua kandungan organik dan iklan berbayar di media sosial.


Memandangkan pemasaran media sosial mempunyai banyak lapisan yang berbeza, kami mengesyorkan agar anda mengupah pakar media sosial untuk memberi anda hala tuju dalam arena ini.


Pemasaran e-mel

Pemasaran e-mel ialah cara terbaik untuk berhubung dengan petunjuk mesra dan pelanggan yang telah membeli daripada anda pada masa lalu. Ledakan ini boleh menjadi umum dengan petua dan kandungan berharga lain, atau ia boleh disasarkan dengan tawaran dan promosi unik.


Pendekatan lain ialah menyediakan e-mel automatik untuk mengingatkan pelanggan terdahulu anda supaya membeli lebih banyak stok sebaik sahaja anda menentukan seberapa cepat mereka membuat setiap pesanan.


4. Mengoptimumkan saluran jualan anda


Banyak yang boleh dicapai dengan membuat tweak kecil untuk mengoptimumkan saluran jualan anda. Lihat saluran jualan semasa anda dan kenal pasti sebarang kebocoran atau penyumbatan. Menilai apa yang berfungsi dan tidak berfungsi dan menyesuaikan dengan sewajarnya.


Mengoptimumkan saluran jualan anda memerlukan sedikit pemerhatian dan aliran penjejakan dari semasa ke semasa.


5. Perluasan global


Memecah sempadan geografi pada perniagaan anda dan pergi ke antarabangsa ialah cara terbaik untuk meningkatkan jualan. Ini meningkatkan kumpulan pelanggan berpotensi anda secara eksponen.


Memasuki pasaran global dengan perniagaan anda akan membuka banyak pintu kerana ia akan mendedahkan jenama anda kepada bakal pelanggan baharu di seluruh dunia.


Terima kasih kepada alatan inovatif untuk terjemahan masa nyata dan penukaran mata wang automatik pada platform seperti Alibaba.com, pengembangan global boleh dicapai untuk perniagaan pembuatan besar dan kecil.


Sumber: Alibaba

50 views0 comments

Comments


bottom of page