top of page
Search
  • Writer's pictureAMAZING UNITY AMAZING UNITY SDN BHD

TERKINI | PELANCARAN GERAN TEKNOLOGI GLOBAL MDEC

Malaysia Digital Economy Malaysia (MDEC), agensi terkemuka dalam transformasi digital Malaysia, telah mengumumkan Global Technology Grant (GTG), inisiatif yang bertujuan untuk memupuk juara global, mendorong pelaburan, dan menjadi pemangkin ekosistem inovasi digital melalui pengembangan dan pengkomersialan komersial- produk atau perkhidmatan.

Pemberian ini menyediakan dana sehingga RM2 juta untuk syarikat teknologi dan pemecut teknologi untuk memperluas kehadiran pasaran global mereka melalui inovasi dan pengkomersialan produk yang didorong oleh pasaran, serta untuk menubuhkan Pusat Kecemerlangan.
Tujuannya adalah untuk mendukung peningkatan perusahaan teknologi Malaysia ke arena global dengan cara memperkasakan inovasi, pengembangan dan pengkomersialan produk dan perkhidmatan
Terbuka kepada syarikat teknologi tempatan dan asing yang diperbadankan di Malaysia

GTG juga berfungsi untuk menyokong inisiatif pembangunan ekosistem berimpak tinggi, termasuk pengembangan pemain ekosistem yang akhirnya menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi digital, seperti penciptaan pekerjaan baru, pengembangan eksport dan pelaburan, dan pengembangan bakat yang semuanya termasuk di bawah kawasan tumpuan MDEC.


Geran Teknologi Global dibuka untuk diserahkan pada 27 Ogos 2021, dan tarikh tutup penyerahan pada 15 September 2021, dengan penilaian dan kelulusan ditetapkan untuk diselesaikan pada bulan Oktober. Fasa pelaksanaan projek akan bermula pada bulan November dan Disember.


Sumber: MDEC

Jika syarikat anda memerlukan perkhidmatan berkenaan lesen perkilangan, lesen masjlis tempatan atau solusi bagi mendapatkan lesen LMW. Bolehlah hubungi kami di 07-231 7717

9 views0 comments

Comments


bottom of page